مستندنگاری زندگی «سدید»، چهره ماندگار خلیج فارس  



مستند تاریخی «سدید» با ثبت و ضبط روایت هایی جذاب و دیدنی از زندگی پرماجرا و آثار گرانسنگ «سدیدالسلطنه» پدر مطالعات نوین خلیج فارس شناسی وارد مرحله نهایی تدوین و صداگذاری شد.

 

به گزارش صبح ساحل، تحقیقات میدانی و تصویربرداری این مستند پیرامون زندگی و آثار سدید طی فصل زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ در استان های هرمزگان، بوشهر و تهران به انجام رسیده است و تدوین آن نیز در نیمه تابستان وارد مرحله نهایی می شود.

مطالعات پژوهشی و روایت های داستانی این فیلم، بر اساس اسناد نگهداری شده در گنجینه های شخصی و موزه های ملی، کتب و پژوهشنامه های خلیج فارس شناسی گردآوری و مستندسازی شده است.

این اثر، در سیمای مرکز خلیج فارس تهیه و پس از طی شدن فرآیند تولید، در شبکه های مختلف تلویزیونی استانی و ملی از جمله شبکه مستند پخش خواهد شد.

 اکران خصوصی و نمایش نسخه نهایی فیلم مستند «سدید» به همراه نشست گرامیداشت شخصیت و بازشناسی آثار این چهره ماندگار هزاره اخیر منطقه خلیج فارس با حضور جمعی از پژوهشگران، اهالی فرهنگ و رسانه همزمان با سالگشت تولد سدیدالسلطنه( ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲) در بندرعباس برگزار می شود. 

تهیه کننده این مستند سعید ماندگاریاست و کارگردانی و تدوین: فرشید ایرانپرست برعهده دارد. همچنین مشاور پروژه، مهدی ده دار است.

تصویربردار، صدابردار و گوینده راوی شخصیت سدید، به ترتیب سعید ماندگاری، حامد دهقانی  و نظام الدین علوی هستند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها